خانه » مقالات » آموزش نظافت » 4 کاری که یک شرکت خدماتی باید به دقت انجام دهد!
کار شرکت خدماتی خوب

4 کاری که یک شرکت خدماتی باید به دقت انجام دهد!

امروزه شاهد شرکت های خدماتی بسیاری در سراسر دنیا هستیم که از ابزار و تکنیک و روش های مختلفی استفاده می کنند اما در شرایط امروزی دنیا چنین ابزار و وسایلی نمی توانند پاسخگوی نیاز این شرکت ها باشند و باید به فکر ابزار وتکنیک های جدیدی در این رابطه باشیم که شرکت بتواند کارهای خوبی را انجام دهد. ما بر همین اساس تصمیم داریم مقاله ای با عنوان 4 اصل و کاری که باید یک شرکت خدماتی در امور نظافت و تمیز کاری انجام دهد ارائه و شما عزیزان را با آنها آشنا کنیم، با ما همراه باشید …

هر گاه شرکتی تصمیم میگیرد که محصول جدیدی را تولید و به بازار عرضه نماید قطعا باید برنامه هایی را برای معرفی محصول به افراد و نحوه ی استفاده  از آن داشته باشد تا بتواند به خوبی نظر مشتریان را جلب نماید همچنین باید قیمتی را برای محصول در نظر بگیرد که افراد بتوانند آن را بپردازند و مقرون به صرفه باشد.

در این شرکت ها بخش مدیریت مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که موفقیت و پیشرفت آن ها در گرو همین مسئله است .زیرا با کسب رضایت مشتریان و ثابت نگهداشتن آنها ، تولید شرکت نیز همیشه رونق خواهد داشت.

شرکت خدماتی چیست؟

کار شرکت خدماتی

1. پیشنهاد ویژه

با طراحی محصول تازه جریان تلاش شرکت خدماتی شروع می گردد و باید بکوشد با سعی و تلاش خدمات بی نظیر را ارائه دهد که سایر شرکت ها نتوانند با محصول او رقابت نمایند و با این کار جایگاه و ماندگار ی خود را در حوزه ی فعالیتی خود حفظ نماید زیرا در غیر اینصورت ظرف مدت کوتاهی اعتبار خود را از دست می دهد  و به ناچار باید از کار خود دست بکشد.محصول تولید شده توسط شرکت های خدماتی باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد .این شرکت های خدماتی سعی می کنند که طراحی محصولات خود را به گونه ای انجام دهند که مشتریان به آن علاقه مند باشند  و تیم حرفه ای تشکیل داده اند که از نظرات و تجربیات مشتریان برای تولید محصولات بعدی خود استفاده می کنند تا با این روش محصولی تولید کنند که بتواند با دیگر محصولات موجود در بازار به رقابت بپردازد.

سازمان های خدماتی از تکنیک خاصی در پیش برد اهداف خود استفاده می کنند به این صورت که ترجیح می دهند در برخی بخش ها ضعیف عمل کرده تا بتوانند در بخشی دیگر قوی ظاهر شوند و معتقد هستند که معنی اصلی استراتژی اینگونه است که سازمانی قادر نباشد به خوبی در بخشی ایفای نقش نماید.به عنوان نمونه سازمانی که از قدرت کافی در بخش مالی برخوردار است می تواند ساعات کاری خود را در طول روز افزایش دهد اما با اینکار نمی تواند نوآوری در کار خود ایجاد نماید و از رقیبان پیشی بگیرد.

برای اینکه یک سازمان بتواند به نحو احسن به فعالیت خود ادامه دهد باید با همفکری و تصمیم گیری صحیح بخش هایی از خدماتش را ارتقا دهد و در عین حال از بخش های دیگر بگذرد که تا بتواند خدمتی را به مشتریان عرضه نماید که دارای نقاط قوت فراوانی است.

مطالب مفید:   سالمند کیست یا سالمندی چیست؟ تعاریف و نظریه های سالمندی را بدانید

عده ای از صاحبان و مدیران معتقدند: مدیر خوب کسی است که اجازه ندهد چیزی وجود داشته باشد که رقیبانش خود آن را در اختیار داشته باشند اما باید پذیرفت که این تفکر زیباست اما در عمل واقعا اجرا نمودن چنین چیزی دشوار است و باید برخی از بخش ها را فدای بخش دیگر نمود که در کار خود موفق شد.

2. شیوه تقسیم بندی منابع

عده ی زیادی معتقدند که در این دنیا  برای به دست آوردن هر چیزی باید هزینه ای را پرداخت نمود و هیچ چیزی رایگان به دست نخواهد آمد.سازمان ها نیز موظفند بهای موفقیت خود را پرداخت نمایند.این مسئله در مورد شرکت های تولیدی بسیار ساده است و آن ها می توانند با قیمت گذاری محصولات خود و فروش آن ها به هدف خود برسند اما شرایط در مورد شرکت های خدماتی مقداری متفاوت است و در این شرکت ها قیمت گذاری خدمات به منزله تراکنش محسوب نمی شود بلکه می تواند تلفیقی از چند ویژگی با ارزش باشد. در چنین اوضاعی تمامی مشتریان  در قبال پرداخت یک هزینه، چیزهایی با ارزش متفاوت دریافت می کنند حتی بسیاری از موارد مشاهده شده که افرادی غیر از مشتریان نیز ارزشی را دریافت نموده اند به عنوان مثال شخصی را در نظر بگیرد که یک فروشگاه مراجعه می کند اما پس از دریافت اطلاعاتی مفید از صاحب فروشگاه آنجا را ترک می کند وهیچ محصولی را خریداری نمی کند.

از این رو مدیریت در سازمان های خدماتی بسیار مهم است و اوست که تعیین می کند ارزش ها  برچه اساسی قیمت گذاری شوند.

کاملا طبیعی است که در قبال دادن خدمات به مشتری از او پول دریافت کنید اما این کار را می توان به روش های پسندیده تری انجام داد که مشتری خود علاقمند باشد پول را تقدیم نماید .به عنوان مثال استارباکس قانونی دارد که مشتری می تواند تا هر زمانی که دوست داشت در آن محیط بنشیند اما اگر مدت زمان ماندن او طولانی شد در عوض قهوه هایی که سفارش می دهد هزینه بالاتری را باید پرداخت نمایید که می تواند از دیدگاه مشتری منصفانه نباشد از این رو مدیران باید توجه داشته باشند تا بهترین راه حل را ارائه دهند واین روش نمی تواند راه حل مناسبی باشد.

بهتر است در بین صرفه جویی و ارزش افزوده به نوعی رابطه برقرار نمایید که برد برد برایتان رقم بخورد. مدیران توانمند و حرفه ای به گونه ای شرایط را مهیا می کنند که مشتری بدون آنکه هزینه بیشتری را پرداخت نماید خدمات بیشتری را دریافت نماید اما باید توجه داشت که هر ایده ای تاریخ انقضایی دارد و ممکن است سایر رقیبان نیز از همان ایده استفاده نمایند.مدیران همیشه فکر می کنند که چگونه می توانند ارزش های بیشتری را در اختیار مشتری قرار داد وسرمایه انجام این اقدام را باید از کجا تامین نمود که شرایط به سمت برد برد پیش رود؟ اما منطقی ترین روش این است که ابتدا منابع مالی خود را مشخص نماید و مطلبق با میزان آن ها ایده هایی را عملی نمود.

یکی از روش های مدیریتی بر اساس استفاده از سرمایه در حال حاضر برای اندوختن آن در آینده می باشد به عنوان نمونه برخی از شرکت های تولید نرم افزار شرایطی را فراهم می کنند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند و از نظرات آن ها آگاه شوند ، از این رو نیازهای مشتری را شناسایی می کنند و در تولید نرم افزارپاسخگوی آنها هستند در نتیجه مجبور نیستند که در آینده برای رفع این نیازها نرم افزار دیگری را تولید نمایند.

مطالب مفید:   چگونه از سالمندان در منزل نگهداری و مراقبت کنیم؟

به طور کلی می توان گفت که باید توجه داشت در صورتی که از هرکدام از روش ها جهت تامین سرمایه وپرداخت خدمات استفاده می کنید کاملا اصولی و حساب شده گام بردارید که دچار مشکل نشوید.

3. سیستم کنترل و هدایت پرسنل

از جمله کارهایی که یک شرکت خدماتی خوب باید انجام دهد مدیریت پرسنل می باشد زیرا موفقیت و پیش برد اهداف شرکت در گرو آن می باشد.

در سازمان های تولیدی کیفیت نیروی کار تعیین کننده موفقیت یا شکست شرکت می باشد اما در سازمان های خدماتی بیشتر بالا بودن میزان نیروی کار مهم  است و تمرکز بر روی آن می تواند موفقیت شرکت را دنبال داشته باشد.مدیران سازمان های خدماتی باید سیستم استخدام، آموزش، شغل و غیره به گونه ای طراحی و کنترل نمایند که بتواند به تمام ویژگی هایی که سازمان می خواهد با ارائه خدمات خود را معرفی نماید دست یابند.

اما سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد این است که یک سیستم مدیریت کارکنان عالی چگونه است؟

برای این منظور باید به جواب دو سوال زیر فکر کنید.

  • چه عواملی موجب می شود که کارکنان کارهایشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند؟
  • کارمندان شوق وانگیزه لازم جهت انجام کارها را چگونه می توانند به دست آورند؟

پاسخ این سوالات می تواند شما را به نتایج عالی در رابطه با بهترین سیستم مدیریت برساند و باید سیستمی را طراحی نمایید که نیازی به از خود گذشتی کارکنان برای جلب رضایت مشتریان نباشد زیرا در این صورت طولی نخواهد کشید که موفقیت شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

4. سیستم کنترل مشتری و مشتری مداری

مشتریان نیز به نوبه ی خود می توانند  در تعیین قیمت وسطح خدمات سازمان ها موثر باشند به عنوان نمونه فردی که نیازمند استفاده از خدمات سازمان معماری می باشد اگر نتواند منظور خود را از طرح ساختمانی که در نظر دارد را به خوبی بیان نماید قطعا در زمان دریافت خدمات با مشکل مواجه می شود و خدماتی را دریافت می کند که دقیقا مورد نظرش نیست. این روش نمی تواند زیاد مناسب باشد زیرا سیستم مدیریت مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد و در واقع می توان گفت که یک روش سنتی است که ارزش افزوده متغیری دارد. در سازمان های خدماتی تمامی افراد وابسته به هم یعنی کارکنان و مشتری با هم ارزش ها را تعیین می نمایند و نحوه ی کار هر دو بر ارزش نهایی کار تاثیر گذار است. در این سازمان ها برنامه ای برای آموزش و کنترل مشتریان وجود ندارد زیرا تعداد آن ها معمولا بسیار زیاد است.

یکی از کارهای شرکت خدماتی خوب تشکیل یک سیستم کنترل مشتری مناسب می باشد به گونه ای که اهداف و قوانین تعیین کننده و مشخصی داشته باشد.

برای تشکیل یک سازمان خدماتی موفق باید چهار اصل ذکر شده را رعایت نمود تا بتوان سازمانی را ایجاد نمود که بهترین خدمات را ارائه دهد.

در اینرابطه بخوانید:

تبلیغات شرکت خدماتی نظافتی

 

منبع: سرویسان

درباره ی سرویسان

سرویسان
سرویسان به عنوان بزرگترین و بهترین منبع ارائه و معرفی انواع بهترین و مطمعن ترین و همچنین معتبرترین های قالیشویی ، شرکت خدماتی نظافتی ، موسسات و شرکت های نگهداری و پرستاری از کودک ، هتل ها ، رستوران و غذاخوری ها ، تالار و باغتالار های لوکس ، لاکچری ، مجلل ، ارزان ، معمولی و همچنین انواع مقالات آموزشی در کنار شما کابران می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *